Комфортність в освітньому середовищі
Комфортність в освітньому середовищі – оцінка емоцій, почуттів та домінуючих переживань у процесі взаємодії дорослих і дітей в освітньому середовищі закладу.
В КЗ ЗСО "Успіх" був проведений тренінг, присвячений налагодженню комфорту у колективі.
У тренінгу взяли участь усі вчителі, включаючи адміністрацію школи. Усі педагоги прийняли активну участь та проявили активність у виконанні завдань. Наприкінці, усі учасники отримали пам'ятки з подолання конфліктів та стресів.
Сучасне освітнє середовище створює неповторне індивідуалізоване та персоналізоване враження, де у кожного є можливість відшукати себе. Середовище школи – це місце, де зустрічаються та взаємодіють не лише учні, вчителі, навколишні мешканці та гості школи, де відбуваються не лише уроки, цікаві зустрічі, свята та концерти, але й лекції та семінари, діють відкриті лабораторії та майстерні у різних галузях науки, мистецтва та технологій.
Відсутність єдиного визначення поняття «безпека освітнього середовища» зумовлена існуванням різних підходів до розуміння його сутності. Йдеться і про психологічний, і про екологічний, і про інформаційний аспекти цього поняття.
Так, дослідники, які вивчають коло проблем, пов’язаних з питанням психологічної безпеки освітнього середовища, вважають, що психотравмуючі ситуації прямо чи опосередковано впливають на фізичне і психічне здоров’я особистості. Зокрема, до психотравмуючих ситуацій у навчальному процесі освітнього закладу можна віднести:
- конфлікти у стосунках вчитель – учень,
- учень – учень, учень – батьки тощо;
- проблема адаптації в освітньому середовищі;
- атмосфера конкуренції між однолітками; надмірна вимогливість педагогів тощо.
Для того, щоб унеможливити насильство та створити безпечне освітнє середовище, кожен учасник навчально-виховного процесу повинен мати уявлення не тільки про те, що вважається насильством, але й про те, як мінімізувати ризики та небезпеки, і в результаті, створити умови для внутрішньої безпеки та безпеки референтного довкілля.
А це стає можливим лише завдяки спільній цілеспрямованій діяльності педагогів, учнів і батьків.
Саме цьому і був присвячений тренінг, щоб усі учасники освітнього процесу, змогли комфортно існувати та досягати встановлених цілей разом!